Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
06.02.2018 року набрали чинності певні норми ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав дитини за неналежне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» від 07.12.2017 року, якими встановлена адміністративна відповідальність за ст.183-1 КУпАП (за несплату аліментів).
Аліментні відносини, які виникають між батьками і дітьми – це негативний наслідок невиконання батьківських обов’язків, а не реальна можливість задоволення матеріальних потреб дитини. В нинішніх умовах економічної та політичної нестабільності, різноманітних підходів до поняття сімейних цінностей, існування громадянських шлюбів, забезпечення прав дітей, і в першу чергу майнових прав дітей, які зростають в неповних сім’ях, стає актуальною та важливою проблемою. Таким чином, приймаючи подібні закони, спрямовані на захист прав дітей, держава піклується про громадян.
Беззаперечно, аліменти стягнути можна, проте необхідно створити і реалізувати інститут відповідального батьківства і до того ж запровадити механізм матеріальної допомоги добросовісним батькам. Наприклад, можна встановити такі «стимули», як фінансова допомога держави для батьків і дітей у розмірі не менше однієї мінімальної заробітної плати, допомога з влаштуванням дитини до дитячого садочку, санаторно-курортне лікування та інші.
Регламентація на законодавчому рівні виконання обов’язку з утримання дитини є гарантією забезпечення життєвого рівня неповнолітніх та осіб, які досягли 18 років. Це соціальне питання має велику актуальність оскільки позови зі стягнення аліментів посідають перше місце серед категорій справ, які розглядаються судами в Україні.
Далі, для з’ясування деталей, пропоную перейти до повної редакції Статті 183-1 КУпАП « Несплата аліментів» :
Несплата аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, -
тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.
Несплата аліментів на утримання дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, -
тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.
Повторне протягом року вчинення правопорушення, передбаченого частинами першою або другою цієї статті, -
тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин.
Примітка. Під повторним вчиненням правопорушення у цій статті слід розуміти невжиття особою заходів щодо сплати аліментів протягом двох місяців з дня відбуття адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, призначеного з підстав, передбачених цією статтею.
В зв’язку з цими змінами, на адресу Юр»ївського районного суду Дніпропетровської області вже почали надходити перші справи про адміністративні правопорушення вказаної категорії, а саме за ч.1 ст.183-1 КУпАП , практика щодо справ такої категорії не напрацьована.