Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На початку 2017 року особа звернулась до суду з позовом до ПАТ КБ «Приватбанк», повідомивши, що з 2009 року вона являлась клієнтом банку та користувалась платіжною карткою «Універсальна» з встановленим кредитним лімітом.
У вересні 2014 року з кредитної картки позивачки через електронну систему дистанційного обслуговування «Приват24» здійснено несанкціонований нею переказ коштів в розмірі більше 17 тисяч гривень на рахунок невідомої особи, внаслідок чого виникла заборгованість за кредитом. При цьому власниця картки за її твердженням не вчиняла жодної дії, яка б свідчила про бажання ініціювати таку платіжну операцію. На суму кредитної заборгованості банком впродовж трьох років нараховувались проценти, пеня та штрафи, що призвело до значного зростання боргу.
З’ясувавши повно та всебічно обставини, факти та відповідні їм правовідносини, Юр’ївський районний суд ухвалив рішення визнати безпідставним списання грошових коштів з кредитного рахунку особи, оскільки під час судового розгляду з’ясувалось, що переказ коштів з рахунку клієнта здійснений банком без дотримання умов кредитного договору та вимог законодавства, яким врегульовано вчинення платіжних операцій з використанням електронних платіжних засобів.
Зокрема, позивачці на зареєстрований в банківській системі номер мобільного телефону не направлялись обов’язкові в такому випадку одноразові паролі ні для підтвердження входу в систему дистанційного обслуговування, ні для підтвердження транзакції, що свідчить про відсутність з її боку розпоряджень на здійснення платіжної операції.
Рішення Юр’ївського районного суду було повністю підтримано судами вищих інстанцій – Апеляційним судом Дніпропетровської області та Верховним Судом.